Uroczystość otwarcia w symboliczny sposób nowego Jedwabnego Szlaku z Azji do Europy.

Symboliczne otwarcie współczesnego Jedwabnego Szlaku między Chinami a Europą.

Najważniejszym sposobem transportu różnych materiałów pomiędzy Chinami a krajami europejskimi są ogromne kontenerowce, które jednorazowo mogą pomieścić na swoim pokładzie prawie dwadzieścia tysięcy TEU. Przewóz drogą morską ma wiele zalet, jest stosunkowo bezpieczny, tani, a dobrze rozwinięta infrastruktura portowa daje naprawdę duże możliwości na obsługę transportowanych ładunków. Jednak jego główną wadą jest czas, ponieważ najczęściej na przepłynięcie drogi pomiędzy danymi portami potrzebne będzie kilka tygodni. Z tego też powodu spedytorzy poszukują różnych metod na zwiększenie szybkości przewozu ładunków, między innymi wykorzystując do tego kolej. Jak pokazuje doświadczenie, transport przygotowanymi w odpowiedni sposób składami ma duże zalety, jakie będą się przyczyniały do tego, że zainteresowanie nim będzie rosło. W pierwszej kolejności ważny jest czas, w wielu przypadkach kontrahenci nie będą mogli tak długo czekać na zamówione towary, więc decydowali się na znacznie droższe paczki lotnicze. Obecnie podróż kolejowego składu z Chin do Europy będzie trwała co najwyżej kilkanaście dni, a jednocześnie będzie o tańsza o jedną trzecią od samolotu.

Pierwsze bezpośrednie połączenia między Polską a Chinami powstały już przed trzema laty, składy dostarczały towary na stację w Łodzi, a potem wracały puste. W czerwcu w tym roku został zrobiony następny istotny krok jeśli chodzi o wymianę handlową między Europą a Chinami, czyli symbolicznej formie został uruchomiony współczesny Jedwabny Szlak. Symbolem tym był skład towarowy jadący z Chengdu do Warszawy, wiozący w dwudziestu dwóch kontenerach części do samochodów i elektronikę. Symboliczne otwarcie współczesnego Jedwabnego Szlaku z Azji do Europy.
Pociąg ruszył ze stacji początkowej 8 czerwca ubiegłego roku i po przejechaniu około jedenastu tysięcy kilometrów i dwunastu dniach podróży dojechał do Warszawy. Wszystko przemawia za tym, że ta trasa będzie często wybierana przez kontrahentów, ze względu na mniejszy czas oczekiwania i niższe koszty. Dodatkowo nasze firmy starają się bardzo, aby składy nie wracały puste jak jeszcze niedawno, lecz wypełnione polskimi produktami spożywczymi, między innymi owocami, sokami czy też różnego rodzaju słodyczami. Tym sposobem koszty transportu kolejowego mogą się sporo zmniejszyć, a to z kolei da jeszcze więcej konkurencyjności składom kolejowym.

Tagi: , ,

Comments are Closed on this Post