Spadek ilości obsłużonych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Spadek liczby obsłużonych kontenerów w Porcie w Gdyni

Spadek liczby obsługiwanych kontenerów w Porcie w GdyniPort w Gdyni ze względu na bardzo blisko położony port w Gdańsku nie ma łatwej sytuacji. W szczególności że konkurent z sąsiedztwa naprawdę wysoko postawił poprzeczkę, w ostatnim czasie wiele zainwestował, i to wszystko sprawiło, że pewna grupa klientów zdecydowała się na dokonanie zmiany. Sytuację tę świetnie będą pokazywać statystyki. W roku 2015 w terminalu BCT przeładowano o 120 tysięcy mniej kontenerów w porównaniu z rokiem poprzednim, co daje w rezultacie 25-procentowy spadek. Duży spadek zanotował także drugi terminal w Gdyni, z kolei w nim było to w okolicach dwunastu procent. Widać więc świetnie, że Gdynia jak na razie nieco zaczęła zostawać w porównaniu z sąsiadującym Gdańskiem. W ciągu ubiegłych dwunastu miesięcy kilku dużych, światowych graczy zdecydowało się na współpracę z DCT, również kolejni armatorzy którzy zaczynają transporty do naszej części Europy częściej wybierają Gdańsk. Wszyscy wiedzą, że konkurencja jest ważną rzeczą, w szczególności jeśli porty leżą obok siebie, jednak pojawiają się już głosy o tym, że sytuacja jednak nie jest dobra.

Spore znaczenie na aktualną sytuację Gdyńskiego portu mają spore opóźnienia w projektach umożliwiające obsługę jednostek o największej długości. Do tej pory nie został bowiem pogłębiony kanał, co przyczynia się do tego, że niewykonalne jest obsłużenie kontenerowców o największej ładowności, pomimo tego że infrastruktura portowa może na to pozwolić. To był podstawowy powód przejścia kilku armatorów do Gdańska, ponieważ ich jednostki zwyczajnie nie mogły dopłynąć do portu z powodu zbyt płytkiej trasy. Oprócz tego na sytuację taką nałożyło się embargo z Rosją i duże spowolnienie gospodarki w Chinach, i w efekcie statystyki były takie jakie były. Władze Gdyńskiego portu mają nadzieję, że przyszły rok przyniesie jednak znaczne odbicie. Zakończono bowiem parę rozpoczętych kilka lat temu inwestycji, które miały przygotować terminale do bezpośredniej obsługi statków oceanicznych. Znaczącemu modernizacji oraz powiększeniu uległo wyposażenie, unowocześniono również place do składowania i wykonano specjalistyczne oprogramowanie które mają pomagać w zarządzaniu całym portem.

Tagi: , , , ,

Comments are Closed on this Post