Prognozy i szacunki dotyczące w transporcie morskim

Szacunki i prognozy dotyczące w branży transportu morskiego

Ubiegłe kilka lat było ogromnie udane morskie branży, dlatego też oczywistym jest że coraz coraz większa ilość firm zaczęła mieć ochotę na urwanie czegoś z tego tortu. Zaczęło się do objawiać głównie w szybkim rozwoju floty, o ile jeszcze dziesięć lat temu standardem były kontenerowce o nośności czternastu tysięcy kontenerów, to obecnie norma ta się przesunęła już w stronę dziewiętnastu tysięcy i długości blisko czterystu metrów. Bardzo zaczęła się zwiększać także liczba okrętów o różnym tonażu, większość firm z tej branży zdecydowała o budowie kolejnych maszyn, które albo już pływają po morzach, albo będzie to miało miejsce w najbliższych tygodniach. Lecz tego typu działania sprawiły, że w którymś momencie pojawiła się bardzo duża liczba jednostek, która stała się głównym powodem aktualnie występującego kryzysu na rynku przewozów między oceanicznych. Szacunki i prognozy co do kryzysu w transporcie morskim Cała branża z dużą obawą patrzy w szczególności na rok 2016, bo właśnie wtedy będą oddawane następne jednostki pływające, jeszcze bardziej zwiększające i tak już ogromną konkurencję panującą wśród przewoźników morskich.

Specjaliści prognozują, że następny rok z całą pewnością będzie ciężki, jednogłośnie takie stanowisko zaprezentowano na niedawno zorganizowanej konferencji Capital Link w stolicy Anglii. Jako podstawowy powód tego typu sytuacji przede wszystkim wskazano powierzchni ładunkowej w ładowniach, szczególnie w świetle kolejnych wodowanych jednostek, co w efekcie doprowadziło do wyniszczającej wojny cenowej. W niewielkiej części do współczesnego kryzysu przyczyniło się także nieco zmniejszone zapotrzebowanie na transport suchych materiałów, głównie żelaza i węgla. Wiąże się to ze sporą ilością zmian w chińskiej gospodarce, która stała się jakiś czas temu najpoważniejszym odbiorcą na świecie właśnie takich towarów. Słabnąca gospodarka w tym państwie raczej nie będzie poprawiać i tak kiepskiej sytuacji branży morskiej i jest bez przerwy pilnie obserwowana. Aktualny kryzys na świecie przyczynił się do pierwszych ofiar, bo kilka miesięcy temu jedna z firm z Japonii musiała się zwrócić do rządu o pomoc, a cypryjski armator Global Maritime Investment Cyprus Ltd ogłosił bankructwo.

Tagi: , , ,

Comments are Closed on this Post