Początek rozmów na temat powstania nowego aliasu kontenerowego

Początek rozmów o powstaniu nowego kontenerowego aliasu

Początek rozmów o powstaniu nowego aliasu kontenerowego Rynek transportu na morzu znacząco oparty jest na współpracy między kilkoma partnerami. Tego typu rozwiązania są rzeczywiście korzystne, przede wszystkim pozwalając na znacznie lepsze zarządzanie kosztami i większe możliwości do negocjacji. Aktualnie największym graczem na rynku transportu morskiego jest alias 2M, składający się z Maersk Line i MSC. Na dzień dzisiejszy 2M posiada kontenerowce o pojemności więcej niż 2 miliony ton, mając pod swoją obsługą trzy największe szlaki między Azją a innymi krajami. Trochę w tyle są na liście trzy następne sojusze, to znaczy CKYHE, G6, i O3, ale póki co jeszcze one nie zagroziły pozycji lidera. Drugi w kolejności, czyli CKYHE posiada aktualnie pojemność w przybliżeniu dwóch milionów ton, pozostali dwaj armatorzy jeszcze mniejszą liczbę. Jednak wygląda wszystko na to, że za niedługi okres czasu na rynku nastąpić mogą spore przetasowania na powyższej liście, gdyż są osoby, które mają plany powołania do życia jeszcze większego podmiotu. Takie rzeczy w ciągu ostatnich lat miały wielokrotnie miejsce, więc niewykluczone, że i obecnie uda się pomysły zrealizować.

A pomysłem tym jest połączenie jednego z większych chińskich przewoźników Cosco z trójką następnych firm z morskiej branży, czyli CMA CGM, Evergreen i OOCL. Powstały w taki sposób podmiot może znacząco zmienić układ sił w branży, głównie zagrażając pozycji, jaką posiada obecnie M2. Plany tej fuzji intensywnie są omawiane już od kilku tygodni, i jeżeli dojdzie wszystko do skutku, to będzie to jedno z ważniejszych wydarzeń w ostatnich latach. Aktualnie wszyscy potencjalni członkowie są póki co w innych aliasach, lecz sojusze te nie dawały przewagi nad M2. Po pojawieniu się nowej organizacji dotychczasowe sojusze ulegną znacznemu osłabieniu, choć już w chwili obecnej część z nich ma spore trudności. A tak naprawdę sytuacje tego typu też są normalne na rynku, żaden sojusz nie jest zawierany na zawsze i pojawiają się czasem sytuacje, które po prostu go zakończą. Jak będzie w tym przypadku pewnie się niebawem okaże, póki co rozmowy są na zaawansowanym poziomie i być może w ciągu najbliższego czasu sytuacja się wyjaśni.

Tagi: , ,

Comments are Closed on this Post