Plany firmy Maersk w związku z kryzysem rynku transportowego

Jakie plany ma firma Maersk w związku z coraz większym kryzysem na rynkach transportowych

Kończący się właśnie rok był czasem sporych zawirowań jeśli chodzi o transport kontenerowy. Światowy kryzys, jaki się pojawił na początku roku spowodował gwałtowny spadek zapotrzebowania na przewozy towarów, a równocześnie do użytku weszło sporo nowych jednostek, które budowano przez ostatnie lata. Spowodowało to dużą nadpodaż miejsca na pokładach przy równoczesnym mocnym spadku cen za usługi transportowe i dotknęło praktycznie każdego armatora, w tym światowego lidera Maersk. W rezultacie dość skomplikowanej sytuacji rynkowej prezes firmy, Soren Skou, przedstawił na zwołanej na początku października konferencji o planach na nadchodzące miesiące. Zaprezentowane plany w działaniach bieżących dotyczą odroczenia paru obecnie prowadzonych projektów, a dalszej perspektywie globalnej redukcji etatów i ograniczeniu tym samym ogólnych kosztów. Lecz pomimo tych decyzji ML powinna w dalszym ciągu zostać liderem rynku, gdyż sytuacja gospodarcza w równym stopniu dotknęła także konkurencję.

Plany firmy Maersk w związku z coraz większym kryzysem rynku transportowegoJedną z bardziej komentowanych decyzji tego lidera rynkowego jest ograniczenie budowania kolejnych sześciu dużych jednostek w stoczni w Południowej Korei. Oprócz tego została przełożona budowa prawie dziesięciu jednostek mających ładowność czternastu tysięcy jednostek i dwóch większych feederów. Prezes Maerska zaznaczał przy tym mocno, że wspomniane decyzje nie nie wpłynęły na sytuację finansową, gdyż w sumie inwestycje zostały odłożone w czasie. Oczywiście o ile sytuacja na rynku ulegnie poprawie, lecz tu akurat przedstawicie Maerska cechują się dużym optymizmem i prognozują szybki wzrost tego sektora. Jednocześnie zaczęły się pojawiać zapowiedzi znacznej redukcji personelu, bo w ciągu nadchodzących dwóch lat miałoby to spotkać około czterech tysięcy miejsc pracy. Jednak nie zostały podane informacje o tym, które z miejsc byłyby zagrożone zwolnieniami, prawdopodobnie sytuacja dotyczyć będzie większości z 116 państw, w których firma prowadzi działalność. Dodatkowo na konferencji, o której było wspominane zostały skomentowane pogłoski o wycofaniu ze służby jednego kontenerowca. Firma tłumaczy jego przedłużony pobyt w chińskim porcie długim czasem oczekiwania na następne zlecenia.
.

Tagi: , , ,

Comments are Closed on this Post