Plany na budowę portu kontenerowego

Plany na budowę portu kontenerowego

Pomimo tego że obecnie na rynkach światowych panuje dość duży kryzys wiążący się z transportem kontenerów, to kolejne polskie porty dość poważnie rozważają inwestycje w takim kierunku. Jako wzór do naśladowania można tu wymienić gdański port DTC, który mimo dużego kryzysu znacznie powiększył w ubiegłym roku całkowitą wagę obsłużonej drobnicy, i ma w swoich planach następne wielomilionowe inwestycje aby poprawić obsługę. Wszystko wskazuje na to, że na uruchomienie kontenerowego portu wielką ochotę zaczęło mieć Świnoujście. Być może będzie to pójście za ciosem, bo przecież na ukończeniu jest tam ogromna inwestycja obejmująca terminal gazu, tak czy inaczej już przed kilkoma miesiącami zaczęto poszukiwać partnera, który chciałby zainwestować w budowę a następnie przejął zarządzanie uruchomionym terminalem. Póki co są to tylko pierwsze plany, portowe władze póki co nie chcą nic z tej sprawie komentować. Lecz działania, które zostały poczynione, czyli zaczęcie szukania inwestora świadczą wyraźnie o tym, że do projektu tego w Świnoujściu podchodzi się z dużą powagą.Plany na budowę portu kontenerowegoWszystko wskazuje na to, że nowy terminal będzie położony na wschodzie od nowego falochronu. Na dzień dzisiejszy jest tam miejska plaża, jeśli jednak projekt wystartuje to trzeba ją będzie wyłączyć z turystyki. Tak jak było już wspominane, władze portu na razie odmawiają komentarzy na ten temat, lecz w ZMPSiS od kilkunastu miesięcy realizowane są prace związane z planem budowy. Jak można się dowiedzieć z miejscowych źródeł na głównego wykonawcę będzie wybrana firma z Chin lub Korei, a całość szacowana jest na więcej niż dwa dwa miliardy złotych. Lecz aby można było w ogóle ruszać z pracami, niezbędne jest uzyskanie zgody Rady Miasta, ale również opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu. Jeśli problemu z tym nie będzie i projekt będzie zaakceptowany, to po zbudowaniu wszystkiego planowane jest obsłużenie do miliona jednostek kontenerowych rocznie, co daje prawie osiemset ciężarówek w ciągu dnia. A samo Świnoujście dołączy wtedy do zwiększającego się grona portów na naszym wybrzeżu, mających możliwość obsługiwania kontenerów.

Tagi: ,

Comments are Closed on this Post