Nowoczesne formy współpracy grupy PKP CARGO z operatorem kontenerowym Maersk Line

Rozwój przewozów kontenerowych grupy PKP CARGO z gigantem kontenerowym Maersk Line

Jednym z ważniejszych aspektów przy międzynarodowym przewozie kontenerów jest jego zorganizowanie już w kraju docelowym, do którego dopływają statki. Kontenery są rozładowywane na terenie portu i stamtąd powinny być stosunkowo szybko dowiezione do końcowego odbiorcy. Niedawno jeszcze odbywało się to przede wszystkim za pomocą samochodów ciężarowych, ale w ostatnim czasie niezwykle dynamicznie wchodzi na ten rynek ze swoją ofertą kolejowa grupa PKP CARGO. PKP CARGO zaczął ostatnio świadczyć intermodalne usługi, to znaczy ładunki transportuje się przy pomocy kolei do jednego z kilku terminali zlokalizowanych w głębi kraju, a później dostarczane do końcowego odbiorcy za pomocą tirów. Takie rozwiązanie w dużym stopniu redukuje ogólne koszty transportowania, ponieważ przewóz większej ilości kontenerów pociągiem będzie kosztował dużo mniej, niż przejechanie takiej samej trasy przez kilkadziesiąt pojazdów. Z takich też powodów usługi tego typu zyskują na popularności, włącznie z tym że PKP CARGO nawiązało niedawno współpracę ze światowym operatorem kontenerowym Maersk Line.

Na dzień dzisiejszy transporty kontenerów są wykonywane do kilku baz przeładunkowych, to znaczy Warszawy, Sławkowa i Kątów Wrocławskich, a największym ich plusem jest wysoki poziom regularności. Pociągi wyjeżdżają w wyznaczone godziny bez względu na poziom załadowania, i właśnie taka regularność i systematyczność daje tak potrzebny dla odbiorców element stabilności. Nowoczesne formy współpracy grupy PKP CARGO z gigantem kontenerowym Maersk Line
Ostatnie z usług dla Maersk Line zaczęły obejmować jeszcze większy zakres, czyli system nazywany port to door. Taka usługa jest połączeniem transportu kolejowego i samochodowego, z równoczesnym zagwarantowaniem dokładnego czasu na realizację. Kontener jest ściągany ze statku na terenie portu, załadowywany na odpowiedni wagon i dowożony do stacji przeładunkowej, a tam wykonywany jest przeładunek na ciężarówkę. Zgodnie z obowiązującą umową kontenery należy dostarczyć do odbiorcy końcowego o określonej godzinie, podobnie będzie z transportem w przeciwnym kierunku, czyli odebraniem kontenerów i przewiezieniem ich na czekający statek.

Tagi: , , ,

Comments are Closed on this Post