Linia Hamburg Sud w gdańskim porcie

Hamburg Sud w porcie gdańskim

Minione tygodnie obfitują w informacje o coraz to nowych partnerach, jacy zaczęli współpracę z portem DCT. Głośno komentowane w branży portowej było rozpoczęcie początkiem sierpnia obsługiwania kontenerowców z aliansu G6, jaki jest obecnie jednym z większych armatorów na tym rynku. Gdański port będzie jednym z przystanków obejmującej największe porty trasy, na terenie Europy kontenerowce grupy G6 zatrzymują się jeszcze w Rotterdamie, Hamburgu i Southampton. Kontenerowce będą na razie zawijać do portu w tygodniowych przedziałach czasu, co zapewni regularny dopływ sporej liczby kontenerów do obsłużenia. Te nowe kontrakty będą przede wszystkim wynikać z wielu lat pracy portowych i miejskich władz. Systematyczna poprawa standardów, unowocześnienie wyposażenia i infrastruktury sprawiły, że współcześnie port gdański stał się jednym z większych portów na Bałtyku, umożliwiając obsługę najdłuższych nawet nawet największych statków. Z tego też powodu najwięksi armatorzy z branży transportowej mają tego świadomość i w wielu przypadkach decydują się na nawiązanie współpracy.

Jedną z paru nowych firm w Gdańsku jest też kontenerowa linia z Niemiec Hamburg Sud. Przewoźnik ten ma wiele lat tradycji, mając około 250 biur i przedstawicielstw we wszystkich najważniejszych portach stał się jednym z ważniejszych graczy na przewozowym rynku. Pierwsze jednostki kontenerowe niemieckiego armatora zostały przeładowane w lipcu tego roku, i transport ten zapoczątkował poważniejszą współpracę. W chwili obecnej są zaplanowane połączenia co tydzień, okręty będą wypływały z dwóch portów, Bremerhaven i Hamburga. Linia Hamburg Sud w gdańskim porcieCo prawda armator ten nie zamierza likwidować rejsów do Gdyni, ale dla Portu w Gdańsku jest to niewątpliwie duży sukces marketingowy, mający na celu zachęcenie do współpracy kolejnych armatorów. Jak powiedział przed kilkoma dniami Dominik Landa, Dyrektor Handlowy w porcie Gdańskim, stało się to rezultatem dopracowanej propozycji DCT Gdańsk, a także paru lat ciężkiej pracy nad zbudowaniem mocnej marki. Rezultaty tych starań są widoczne coraz jaskrawiej, w szczególności pod postacią nowych przewoźników, którzy zdecydowali się rozładowywać kontenery właśnie w tym porcie.

Tagi: , , , ,

Comments are Closed on this Post