Innowacyjne suwnice w tej chwili w drodze do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego

Innowacyjne suwnice aktualnie w drodze do BCT.

Już niebawem w BCT pojawią się dodatkowe nowe suwnice nabrzeżowe (STS). Urządzenia są transportowane statkiem Zhen Hua 27, który dopłynie do Gdyni w przybliżeniu 25 czerwca.Nowiusieńkie suwnice będą identycznymi rodzajami, jak te, jakie BCT zakupił w styczniu tego roku. Charakteryzuje je zasięg wielkości 48 metrów rachując od nabrzeża do ściany statku. Umożliwi to Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu obsługę jednostek o 19 poziomach kontenerów na pokładzie.
Nowiutkie suwnice obecnie w drodze do BCT
Znamionuje to, że stanowimy gotowość do przeładunku kontenerowców o wielkości do 14 tys. TEU – mówi Michał Kużajczyk, rzecznik prasowy Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. Nabycie nowiusieńkich suwnic jest częścią planu inwestycyjnego o wartości z okładem 200 milionów złotych, z których znaczną częścią są środki Unii Europejskiej. Zakupy inwestycyjne wyposażenia pozwolą na przyrost możliwości przeładunkowej BCT o połowę.Jednocześnie, wespół z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, prowadzona jest modernizacja terminalu kolejowego Bałtyckiego Terminala Kontenerowego włączająca m.in. przedłużenie istniejących torów, co pozwoli na symultaniczną obsługiwanie do 3 zestawów całopociągowych. Jest to o tyle ważne, że od kilku lat dostrzec można rosnący udział przeładunków kolejowych w ogólnej liczbie działań prowadzonych w BCT – podtrzymuje się on na poziomie ponad 35 procent, nierzadko przewyższając 40 proc..Na początku marca wprowadzono również system informatyczny EDI, jaki umożliwia na przyspieszenie obiegu wiadomości między terminalem a jego klientami. Implementowany jest także system pozycjonowania kontenerów, co pozwoli na przyrost szybkości przeładunków.

Te wszelkie inwestycje pozwalają nam szybciej świadczyć usługi kontenerowcom . Za sprawą tego łatwiej będzie nam pozyskiwać nowych zleceniodawców. Jesteśmy także przygotowani na dalsze przemiany na rynku, w tym obsługę coraz większych jednostek. W ciągu 2-3 lat sfinalizowane będą inwestycje nasze, jak i całego portu, by móc przyjąć takie jednostki – mówi Michał Kużajczyk.

źródło: gospodarkamorska.pl

Tagi: , , ,

Comments are Closed on this Post