Dynamiczny rozwój kolejowej infrastruktury w portach Trójmiasta

Rozwój kolejowej infrastruktury w portach Trójmiasta

Dynamiczny rozwój kolejowej infrastruktury na terenie portów Trójmiasta

Chyba żaden z nowoczesnych portów nie ma żadnych szans na rozwijanie się, jeśli nie będą do niego doprowadzone odpowiednie komunikacyjne trasy, i to nie tylko samochodowe ale także pociągowe. W chwili obecnej kolejowa infrastruktura pozostawia wiele do życzenia, szczególnie na terenach portowych jest jeszcze dużo do zrobienia w tej kwestii. Jeśli będzie chodzić o Trójmiasto, to w tym przypadku dużo korzystniej będzie pod tym względem wypadał Gdański Port. Na samym początku aktualnego roku została oddana do użytkowania linia 226 między Północnym Portem a Pruszczem Gdańskim. Poza tym w trakcie budowy jest drugi tor na tej właśnie trasie, dzięki czemu już od połowy roku pociągi będą mogły się poruszać w obie strony, z przepustowością w okolicach dwustu pełnych składów na dzień. Zamierzenia są dużo większe, bowiem zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli Portu Gdańskiego docelowa przepustowość trasy ma być zwiększona sześciokrotnie. Dlatego też już teraz prowadzonych jest kilka ważnych projektów, które mają pomóc w zrealizowaniu tego celu, a kolejne kilka będzie w trakcie konsultacji społecznych, projektowania czy też gromadzenia koniecznej dokumentacji.

Podobnie duży zakres wykonywanych projektów jest na terenie Gdyńskiego Portu. Po pierwsze port ten ma w planach dostosować infrastrukturę kolejową do parametrów sieci TEN-T. Pozwoli to między innymi na obsługę znacznie dłuższych oraz cięższych składów niż obecnie, bo aż do 740 metrów długości. Zrealizowana przy okazji gruntowna przebudowa systemu sterowania ruchem będzie się z kolei przyczyniać do sporego wzrostu bezpieczeństwa, a równocześnie znacznie poprawi płynność przejazdów na obszarze portu. Jednym z bardziej obiecujących projektów, jakie naprawdę by mogły na dłuższy okres czasu poprawić stan połączeń kolejowych w Gdyni, jest gruntowna przebudowa dwóch tras które przebiegają przez to miasto. Aktualnie linie mają tylko i wyłącznie po jednym torze, a poza tym nie są zelektryfikowane, tak więc obydwa z tych obszarów byłyby do realizacji. Aktualnie projekt ten jest w trakcie studium wykonalności, a po skończeniu tego etapu można będzie przedstawić najlepsze pomysły i rozwiązania. Szacowany koszt to ponad półtora miliarda złotych, a szacowana data ukończenia to rok 2021.

Tagi: , ,

Comments are Closed on this Post