Duże zainteresowanie zakupem armatora z Singapuru NOL

Duże zainteresowanie zakupem singapurskiego armatora NOL

Kryzys, jaki obecnie panuje w transporcie morskim widoczny jest na wielu płaszczyznach. Przyczynił się przede wszystkim się do znacznych obniżek stawek frachtowych, przez co opłacalność dużej części połączeń stanęła pod dużym znakiem zapytania. Poza tym spowodował, że zostało zastopowanych wiele zaczętych inwestycji, w tym największy obecnie zakup na rynku morskich armatorów. Sprawa ta obejmuje zakup singapurskiej firmy Neptune Orient Lines, jaka wystawiona została jakiś czas temu do sprzedaży przez jej obecnego właściciela. Armator ten swoje początki miał w latach siedemdziesiątych i przez ten czas dorobił się pozycji największej linii kontenerowej w w tym rejonie Azji. To na obecności NOL międzynarodowe znaczenie zdobył też Singapur. Dzięki odpowiednim inwestycjom port ten zyskał status globalnego centrum przeładunkowego, i obecnie jest jednym z najważniejszych portów tamtego rejonu. Ale ostatnie kilka lat to spory spadek rentowności, w tym trudnym okresie firma NOL zanotowała aż 1,2 miliarda straty.

Firmą NOL od jakiegoś czasu interesuje się bardzo francuskie konsorcjum CMA CGM. Przy pomocy tego zakupu właściciele CMA CMG chcą wzmocnić trzecią pozycję na światowym rynku kontenerowym i jeszcze lepiej konkurować z Maerskiem i Mediterranean Shipping. Aktualnie ich udziały to niecałe 9 procent, zakupienie NOL dałoby kolejne 2,7 procenta. CMA CGM złożyło już wstępną ofertę zakupu, jednak według specjalistów raczej nie ma co liczyć na zakończenie sprawy w najbliższym czasie.Spore zainteresowanie kupnem armatora z Singapuru NOL Singapurski przewoźnik wyceniany jest na blisko dwa miliardy dolarów, lecz obecny kryzys na rynku nie sprzyja raczej tak dużym inwestycjom, a z kolei obecni właściciele nie chcą się pozbywać firmy za zbyt niską kwotę. Do dnia dzisiejszego przedstawiciele obu firm nie skomentowali tych informacji, jednak jest wiadomym, że negocjacje bez przerwy są prowadzone i są na dość zaawansowanym etapie. W grze znajduje się jeszcze Moeller-Maersk, który też prowadzi rozmowy z udziałowcami sprzedawanej firmy, lecz póki co wszystko będzie wyglądać na to, że Francuzi są trochę bliżej dokonania zakupu.

Tagi: , , ,

Comments are Closed on this Post