Budowa nowego terminala kolejowego BCT w Gdyni

Nowy terminal kolejowy w porcie w Gdyni

Kolejne inwestycje na terenie naszych portów cały czas idą do przodu, najlepszym przykładem tego jest oddanie do użytkowania bardzo nowoczesnego kolejowego terminala na terenie portu w Gdyni. Ten największy w historii portu projekt rozpoczął się przed trzema laty i obejmował przebudowę i modernizację całego terenu terminala. Zrealizowano do przy współudziale Zarządu Morskiego Portu, a prace przede wszystkim dotyczyły rozbudowy oraz modernizacji infrastruktury torowej na terenie tego miejsca. Bardzo duże znaczenie w tym projekcie miało uzyskanie odpowiedniego dofinansowania. Władze portu otrzymały pieniądze z unijnego Funduszu Spójności, przez co zostały zakupione dwie wydajne maszyny do kompleksowej obsługi składu pociągów. Budowa nowego terminala kolejowego BCT w GdyniDzięki ich użyciu obecne możliwości przeładunkowe kształtują się na poziomie pół miliona typowych kontenerów w ciągu roku, co daje ogromne możliwości rozwoju i współpracy z zagranicznymi i krajowymi klientami. Uruchomienie terminala na terenie portu ma dodatkowo spore znaczenie dla rozwoju coraz bardziej popularnego w naszym kraju transportu o charakterze intermodalnym.

Szef Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w wywiadach podkreśla znaczenie transportu intermodalnego i wyraża swoje zadowolenie, że dzięki przeprowadzonym inwestycjom Gdynia stała się mocno konkurencyjna wśród reszty portów tego rejonu. Jednocześnie podkreśla rolę odpowiedniej współpracy pomiędzy portem a jego firmą, dzięki wcześniej poczynionym porozumieniach udało się zaplanować i doprowadzić do końca inwestycję. Najważniejszym elementem całości są wspomniane wcześniej suwnice, które mają służyć do załadunku kontenerów. Dostarczone zostały przez firmę Kocks Krane i mają one wydajność około trzydziestu jednostek przez godzinę. Dzięki tak dużej prędkości pracy a także rozbudowie torów kolejowych na obszarze portu dziennie terminal obsługuje ponad dwadzieścia pełnych składów. W ciągu całego roku daje to prawie pół miliona jednostek kontenerowych, co jest bardzo dobrym wynikiem, który daje dość duże możliwości rozwoju. W planach są nowe projekty, na przykład podłączenie na teren terminala trakcji elektrycznej.
.

Tagi: , ,

Comments are Closed on this Post